Min nya älskling har kommit.

Ibland så är en ny sak sann lycka. [Och det kommer ifrån mig som i övrigt anser att saker bara är matriellt och överskattat.] Idag kom avin om att min nya mobil har kommit. Och det kliar i fingrarna. Jag vill springa dit och plocka ut den och barnsligt som en 3-åring på julafton slita upp kartongen. [Det där skulle iofs aldrig ske. Alla som sett mig öppna upp paket vet att jag försiktigt lossar på tejpen och öppnar upp så att pappret fortsätter vara helt.] Men jag kan inte springa och hämta ut den idag. Jag får inga pengar försen imorrn. Inte försen då kan jag springa iväg till tempo och hämta ut min nya älskling.

Tajmingen är rätt bra. Igår flyttade jag över det sista från min gamla mobil. Jag raderade alla bilder [utom den på Toshi som jag har på skärmen]. Jag raderade alla meddelande så att det för första gången på hur många år som helst stod att det var helt tomt i meddelandekorgen. Jag har sparat alla nummer i datorn [eftersom jag kommer förlora alla eftersom de ligger på simkortet som kommer sluta fungera då jag får mitt nya].

Okej. Jag vet att jag är fånig. Men jag tycker om min nya mobil. Och det ska till en riktigt fin mobil för att kunna ersätta min lilla svarta som jag älskat i snart två år nu. [Men min gamla lilla älskling hotar att lägga av så det var dags att byta ut henne].

Okej. Nåt annat.

Mitt nya duktiga liv går fortfarande halvbra. Idag har jag bara lyckats plugga i två timmar. Sen blev jag så trött i huvudet så jag inte hängde med på Platons idélära längre som jag redan kan utan och innan. Så det kändes läge att sluta och dricka kaffe istället.

Jag har dock snart tvättat två maskiner tvätt vilket är väldigt skönt. Och snart ska jag städa de två sista rummen som jag inte orkade med igår. Eller rättare sagt blev jag så arg på röran så jag tillslut vägrade. Det var nästan så man kunde se hornen växa ut igår, på så dåligt humör var jag. Och jag hade bara lust att gräla på nån. Toshi åkte in i buren nångång då han försökte bråka på mig men Micke slapp undan på ren tur. Eller så gjorde han nåt bra.

Idag ska det tränas igen iaf. Det är skönt. Och förhoppningsvis går det enklare än i söndags. Då var det tyngre än det brukar vara. Men alla träningsperioder kan inte vara bra perioder.

Tråkblogg idag igen. Men jag är trött och seg=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback