Skolpanik

Okej. Ska vi försöka oss på det här då så ni stackare som troget försöker läsa får med er några ord på vägen.

Just nu surrar mest skola och jobb i mitt huvud. Och nu ska jag chocka er som ser mig som en välorganiserad och duktig student. Jag är en sån där som skjuter allt framför mig i all oändlighet tills jag inser att om jag inte gör det jag ska omedelbart så kommer jag aldrig hinna [om ingen helt spontant fryser tiden tills jag blir färdig]. Och jag förstår aldrig varför jag ALLTID ALLTID ALLTID gör samma sak. Jag VET att det blir tajt med tid. Jag VET att jag får panik. Jag VET att jag bara får ont i magen. Jag VET att jag blir världens elakaste för jag är megastressad. Men det slår aldrig fel. Sista minuten ska allt göras.

Som nu.
  • Jag har TVÅ hemtentor i filosofi [som ska göras grundligt och välgenomtänkt om jag har tänkt att ta ett högt betyg och eftersom jag tidigare konstaterat att jag MÅSTE ha höga betyg vet ni nog svaret på det].
  • Jag har en bok på engelska som ska läsas, skrivas en bra recention på. Redovisas muntligt och BRA.
  • Jag har ett megastort projektarbete om djurhem [närmare bestämt katthem] i england som dessutom ska jämföras med något för att ge bra betyg. Det ska skrivas [max 10 sidor] + redovisas bra.
  • Jag har en argumenterande text att skrivas och sen ska prov göras på det.
  • Jag har prov i muntlig redovisning.
  • Plus lite smågrejer som jag gör i en handvändning om jag bara får tummen ur.
Nu till det roliga i det hela. Det här ska vara färdigt till i början av augusti. Nån som tror det är möjligt?

Varför gör man så här? Varför lär man sig aldrig? Kan ingen nångång i början på nästa termin säga åt mig vad som händer om jag missköter mig. Och tro mig. Jag klarar inte fyra pestkurser om jag slarvar också. Och jag MÅSTE klara av dem. Jag måste mer än klara av dem. Jag måste spetsa dem. Ingen press. Nejdå...

Nu har jag tråkat ut er färdigt. Annars då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback