Skolpanik.

Just nu är det bara stress stress och åter stress. Jag får ont i magen och mår illa och jag känner igen paniken i mig.

Anledningen är mycket enkel. Jag känner att jag inte hinner med skolan ens om jag pluggar dygnet runt fram till inlämning. Vilket jag inte ens skulle orka göra. Ingen orkar att plugga dygnet runt. Så en del av mig känner för att ge upp. Om det iaf inte är nån idé så varför då försöka in i det sista? Den andra delen fnyser åt den tanken. Det är delen i mig som aldrig ger upp och ogillar sånt. Man ska satsa in i det sista. Så jag vet inte. Och nu sitter jag och renskriver ett par texter som jag kan lämna in idag. Om det är nån idé att åka dit. Och jag velar fram och tillbaka. Överväger att mejla läraren istället och se vad hon tycker. Om hon kommit tillbaka från semestern.

Jag gillar verkligen inte att vara elev just nu. Just nu känns det enklare att göra karriär som kassörska på ica istället. Fast jag skulle aldrig nöja mig med ett sånt liv. Så det är väl bara att bita ihop och försöka få ihop det som inte går att få ihop. Eller ge upp.

Ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback