Akututryckning.

Den här dagen blev mer dramatisk än jag hade tänkt mig.

Det som skulle hända var att jag skulle åka till mamma och pappa och hämta ett personbevis så skulle alla papper angående lägenheten skickas.Och det gjorde jag på morgonen. Var hemma 12-12.30 nångång. Sen åkte jag med Micke till stan och köpte öl. Och sen hem igen.

Där tänkte jag ha en lugn kväll med sex and the city, bada lite, ha det bra. Men inte då. Rätt vad det är kommer Toshi in från köket och hulkar lite. Så jag går och kollar i köket för att se vad hon kan ha ätit för olämpligt. Över hela bordet ligger nålar utspridda. Ut till Toshi i vardagsrummet och kolla hennes mun. Ser en nål som sitter fast i gommen. Ringer Micke och frågar om han vet vart närmsta akutvetrinär ligger. Ringer, ringer och ringer tills jag hamnar rätt. De säger att det bara är att komma in. Ringer Rickard och frågar om han kan skjutsa, det kan han, som tur är. In till vetrinären. Det går rätt snabbt för det är bara vi i väntrummet. Vetrinären tar med Toshi för nedsövning och röntgen och jag och Rickard sitter i väntrummet i typ 40 minuter och väntar. Så kommer de tillbaka med Toshi. Allt har gått bra. Dyrt blev hennes lilla lust på nål dock. Fast Micke såg att man ska skicka skadeanmälan till försäkringsbolaget så det var tur.. Nu är vi hemma igen. Toshi sover iaf. Hon är väl trött av äventyret.

Så nu är det vi som har tokstädat jämnt hädanefter:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback