Halleluja.

Två veckors kämpande. Två veckors svärande hatande förbannande och krånglande. Två veckor av att ångra att jag någonsin började. Och så är jag slutligen klar. Det gick till slut. Soffkuddarna är slutligen klara och de ligger så fint på sin plats i soffan. Och det blev.. ja inte perfekt (och jag är ju perfektionist) men det blev bra. Kuddarna passar. De är inga luckor som ett tecken på att de inte sitter som de ska. Fodralen sitter inte lösa som... ja.. jag har ingen bra liknelse men det blev så först och det såg förjäkligt ut. Och de ser inte oformade ut.

Nu öppnar vi champangen och firar. Eller nåja. Men det var jäkligt skönt att få det färdigt. Nu är det dags att måtta hur mycket tyg jag behöver till den andra soffan och fåtöljerna och sen börja torteras med det. Då blir det ännu mera svärande och hatande. Men det är det värt. Och så tyg att göra prydnadskuddar. Alla dessa projekt. Som jag inte kommer hinna med iaf. För jag kommer vara tvungen att plugga. Men vi kan låtsas. Och jag kanske hinner vissa dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback