När nya vindar blåser.

De senaste dagarna har det surrat i mitt huvud som av en svärm av ilskna bin. Funderat på vad som händer med skolan. Om jag kom in. Om jag fick läsa. Om jag skulle bli tvungen att ordna nåt annat. Om FK skulle krångla och pracka på mig nåt låtsasjobb. I måndags kom brevet att jag kommit in på två av tre kurser (den tredje fanns på nån annan skola men tror jag skiter i den av olika anledningar som jag inte orkar gå in på här). Och jag kände mig lite lättad att få sätta igång med något. Alldeles lagom till solen och våren.

Och sen är det andra. Det kanske är tecken på att jag håller på att bli vuxen. [Hur gick det till? Vem ska jag anklaga för det?;)] Men jag började för första gången på länge tänka i vidare banor än design. Det betyder inte alls att jag släppt dom drömmarna. Inte alls. Jag låter bara livet ta en lite tryggare väg dit. Och eventuellt längre men det kan jag leva med. Jag kan tom leva med att det aldrig blir av bara jag får göra saker jag trivs med. Och det var då det fanns en ny dröm i mitt huvud. En tryggare fast för det inte enkelt. Så... [trumpet-fanfar]

Jag tänker försöka plugga till vetrinär. Det hade ni aldrig gissat på. Så jag ska prata med en syo snarast om vad jag behöver för att lyckas komma in på en utbildning och vart man kan plugga. Förhoppningsvis inte alltför långt bort från sambo och kisse.

Det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback