Städdjävulen.

Stina är riktigt pigg idag. Börjar bli ordning på mitt gå-uppande. Hjälper ju alltid att man ska åka nånstans iofs. Vi får se hur det går på fredag. Fast den här fredagen kan vara en dålig fredag att kolla... Nåja... Om typ 45 minuter ska jag gå iväg till pendeltåget för att åka till skolan. Det blir om Aristoteles idag. Eftersom jag vet att ni är sjukt nyfikna;)

Igår när jag kom hem hade jag tänkt att plugga. Fast jag vet egentligen inte vad. Renskriva anteckningar kanske... MEst det jag hade att göra. OCh det kan jag lika väl ge mig på idag. Dessutom är jag ett behov av nytt kollegieblock och då ska man läääääääängst in i garderoben. [Jag vet, ni bryr er inte alls. Men jag skriver mest för mig själv och jag har bara tagit fyra klunkar kaffe.] Istället såg jag två filmer. Min älskade Cry baby och sen Dirty dancing som alltid får mig att fnittra till då han säger "Nobody puts baby in a corner".

Därefter var det som om djävulen for igenom mig. Och jag kände att jag inte står ut med röran här. Micke protesterade mot tanken på att det var rörigt men jag kände att NÅN måste göra nåt åt det. [Han protesterade på msn. Han jobbade.] Och ju mer jag gjorde desto argare blev jag och desto snabbare gick det. Så nu ser det någorlunda okej ut. Men ska suga och moppa av golven idag. Rensa lite tidningar. Sen funderar jag på att städa skåp samt garderob. Och källaren där nere.... [Okej förlåt. Tråkigt igen. Läser ni fortfarande?] Bara för att poängtera exakt hur pedantisk jag är.

Efter städningen var jag på lite dåligt humör. Men det kändes som jag behövde bli av med lite ånga. För nu är jag glad igen. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och så. För nu är det snart bara en halvtimme kvar innan jag ska åka.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback