Träning.

Imorrn är första dagen på mitt nya liv. Nåja. Mitt nygamla liv. Det är dags att börja ta tag i den där hälsobiten igen. Träningskortet har legat bortglömd och skämd ett tag nu. Det håller inte. Det funkar inte.

Jag ser det på min kropp att det inte funkar. Jag har blivit TJOCK. Okej. Enligt mina mått. Jag växer ur mina kläder och det är inte hållbart i längden. Jag har inte råd att köpa helt nya kläder. Dessutom gillar jag de gamla. Jag gillar bara inte hur tajt de sitter just nu. Och jag gillar inte min mage i tröjorna. Jag har alltid varit stolt över min platta mage. Det är därför jag piercade mig i naveln. Nu skäms jag så fort jag har en liiiiiite för kort tröja. Och eftersom jag förut gillade att ha en stil där magen kan synas har jag många såna tröjor. Det är inte fel på tröjorna. Det är fel på magen.

Så imorrn så ska träningen tas tag i på allvar. Inga ursäkter. Om det är mycket i skolan så får jag ta med mig boken till träningscykeln och läsa medans jag cyklar. Så är det bara. För som jag ser det så har jag två månader kvar av det här året att vända det hela. Inga mirakel hinner ske på två månader. Men det hinner ske nån slags skillnad. Antingen så blir det värre, eller så blir det lite bättre. Skillnaden är om man tränar eller inte. Äter bra eller inte. Och sådär.

Jag har aldrig varit en tjej med såna här problem tidigare så det är därför jag blir så upprörd över det lilla. Jag är en sån där tjej som åt en halvliter glass utan att lägga på mig ett gram i mina tonår. Orättvist? Givetvis. Fast nu måste jag lära mig att min kropp inte fungerar så längre. Om jag äter en halvliter glass lär jag gå upp nu (och kräkas eftersom jag mår illa om jag äter för mycket glass, men det är en annan historia).

Apropå det måste jag ordna maten också. Problemet är att jag inte kan sånt. Tips? Jag vill inte ha nån GI, eller Atkins eller vad tusan de heter. Jag vill ha helt vanlig näringslära. Sånt där. Ät inte för fet/för salt/för söt mat. Okej jag vet ungefär. Problemet är att jag inte vet hur man balanserar kolhydrater och proteiner och vitaminer. Men jag ska lära mig. Sen ska jag få tillbaka min platta maga. Beach 2008, here I come!

Så imorrn börjar vi träna igen. Det passar alldeles utmärkt eftersom jag är ledig. OCh på onsdag är jag också ledig. Så det passar väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback