Lilla listan.

1. Hur gammal är du om fem år?
30. Eller nåja, nästan 31. Gammal tant.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Micke eller Toshi. Pick one.

3. Hur lång är du?
162. Alldeles lagom:)

4. Vilken är din favoritplats?
Jag brukar prata om soffor så vi säger det nu också. Soffor av alla slag.

5. Vem ringde du senast?
Micke tror jag. Men mobilbatteriet dog så det blev inte så mycket sagt.

6. Vem ringde dig senast?
Syrran. Hon undrade om jag var framme vid mässan eller om jag gått vilse.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Han kanske bara försöker vara snäll så Micke blir glad." Han i det här fallet var Toshi. Messade med syrran om att Toshi var bajare fast Micke hävdade att han var sån där otrevlig djurgårdare;)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag har slutat att ha telefonskräck så nu gör det detsamma. Beror helt på vad det handlar om. Ska jag bara meddela något snabbt så skickar jag sms. Och det är det jag gör i allmänhet.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma?
Oj oj oj... Var ett tag sen. I augusti tror jag. Men ska äta lunch med henne på tisdag.

11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna! Den som hävdar något annat tycker jag inte om!

12. När vaknade du i dag?
12 gick jag upp men Micke bråkade på mig några timmar tidigare.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Finns det nån som heter Fuck Christmas eller nåt sånt? Då väljer jag den! Nej, skämt å sida skiter jag i julsånger. Julen är bara en dag som vilken annan på året, skillnaden är att man MÅSTE så mycket.

(vi letar fortfarande efter fråga 14 och 15 som är vilse nånstans i cyberrymden)

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Tror och tror... Jag HOPPAS att jag vid det laget är färdigutbildad vetrinär och har börjat jobba. Alltså har jag nog med pengar för att leva det liv jag vill. Fritid lär jag inte ha någon eftersom all min lediga tid lär spenderas på akuthem och djurhem. Så när jag väl tar ledigt så reser jag runt jorden. Ja, nåt sånt iaf.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag var inte rädd för monster under sängen eller i garderoben. Och jag trodde inte att det fanns spöken utanför fönstret. (Äldre och visare vet jag att det finns spöken överallt;)) Så absolut ingenting.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Oj. Jag vet inte. (Är det ett dåligt tecken?) Kanske när syrran bet mig i tummen i torsdags när vi delade på en souvas:)

19. Hur stor är din säng?
180. Fast jag får bara halva:)

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar. Love my baby.

21. Är du social?
Social är jag väl. Fast har inte möjlighet att träffa så mycket folk nuförtiden. Vet inte om det beror på att jag har för mycket att göra eller att jag är för dålig på att engagera mig i att ordna saker. Fast samtidigt, varför ska JAG alltid ordna allt för att nåt ska ske?

22. Vad dricker du till frukost?
Kaffe för tusan!

23. Sover du på någon särskild sida?
Vänster sover jag väl på. Fast det spelar ingen roll. Sover jag nån annanstans än hemma kan jag sova på andra sidor. Oviktigt som sagt.

24. Kan du spela poker?
Kan kan jag, gör gör jag inte. Jag tycker det är töntvarning på sånt ärligt talat. Ta inte illa upp nu:)

25. Är du en beroendemänniska?
Alldeles för mycket.

26. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Japp. Exakt 9 år emellan oss. Det är lite ballt.

27. Vill du ha barn?
Usch. Gillar inte den där frågan längre. Har blivit splittrad i den. En sida av mig säger ja men inte försen om flera år. Den andra sidan av mig säger att det inte intresserar mig alls och aldrig kommer intressera mig. Så... äh.. lämna mig ifred.

28. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Några ord finska. Några ord spanska. Har inte blivit mer än så.

29. Har du någonsin åkt ambulans?
Nope. Aldrig.

30. Vad behöver du köpa?
Behöver och behöver. Hårinpackningen tog slut häromdagen, ny hårfärg borde jag ha, köpa en hårklippning vore bra. Fast sen så måste man ju inte ha sånt där EGENTLIGEN. Mattebok måste jag däremot köpa. Så vi tar det då.

31. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder. Nöjen. Det ger mig mest i det långa loppet.

32. Äger du dyrbara smycken?
Vad är dyrbara? Förlovningsringen kostade säkert några hundra om jag inte minns fel. I övrigt kostar inte smycken så mycket, inte såna jag köper iaf. Jag är inte intresserad av diamanter som man går runt och oroar sig för att tappa.

33. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just nu är det kanske heroes.

34. Klädesplagg du senast köpte?
Oj. Mamma köpte ett vitt linne till mig i augusti. Räknas det?

35. Vem är den roligaste människan du känner?
Roligaste? Vet inte. Känner inga tråkiga människor så alla är roliga på olika sätt. Ingen som får man att skratta från dess att vi ses tills vi skiljs åt heller så.

36. Vad ska du göra imorgon?
Slänga kartonger, gamla väskor, lägga gamla jackor som ingen vill ha i sån där klädcontainer. Städa källaren. Roligt va?;)

37. Vad ska du göra idag?
Har nog gjort färdigt idag. Städat garderoben och varit i stan. Ska se sista avsnittet på Gilmore Girls som jag missade då det gick eftersom jag jobbade. Annars är det väl inte så mycket:)

38. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En filt som ligger i en stökig hög.

39. Flirtar du mycket?
Skulle inte Micke bli lessen då?

40. Kan du byta olja på bilen?
Ingen aning. Lärde mig det typ då jag var 14 men har inte gjort det sen dess. Kunskaperna kanske finns i bakhuvudet nånstans.

41. Vad borde du göra?
Tyst nu. Påminn mig inte!;) Nåja. En hel del tydligen. Men vill inte...

42. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Radio? Kanske när jag brukade lyssna på Rockster? Lyssnar typ inte på radio så. Lyssnar på musik jag har istället så får jag välja ordning och musik själv.

43. Nytt ord alla borde använda sig av i höst?
Kom på något förut som nån sa men har redan glömt det. Använd era egna ord ni så gör jag samma sak:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback