Söndagsenergi.

Så var det söndag. Jag är förkyld som tusan och jag har börjat hosta! Nu kommer jag börja hosta mig nätterna igenom så jag inte kan sova igen. Som att jag inte hade nog fullt upp iaf utan en jäkla förkylning. Det här kanske är kroppens sätt att säga ifrån. Kroppens sätt att säga att nu får det faktiskt räcka. Jag kan inte kräva så här mycket av mig själv konstant. Samtidigt kommer alla argument att jag MÅSTE just nu.

Förutom förkylningen känns det som en lagom söndag. Jag har sådär lagom med energi [mellan tröttattackerna som förkylningen framkallar]. Jag har lust att röja upp i lägenheten så det är fint. Jag har lust att städa garderoben. Jag har lust att laga alla kläder. Jag har lust att sy kläder. Nåja. Allt hinner jag inte med men ska ta och plocka och städa undan lite och ge mig på garderoben. Det finns fler dagar att hinna med resten av grejerna med.

Den här "friska" Stina har en helt annan energi än mitt tidigare "sjuka" jag hade. [Och nu pratar jag inte om förkylningar. Nu pratar jag om djupa deppressioner, trötthet på livet, ångest och energilöshet. Det är ungefär tusen gånger jobbigare än en liten förkylning.] Det är rätt uppenbart att det är en skillnad där. Förut tyckte jag att man mycket väl kunde sova bort hela söndagen. Vem brydde sig om man inte gjorde det minsta lilla liksom? Så känner jag inte längre. Något måste HÄNDA liksom. Min sambo verkar däremot nöjd med att sova bort söndagen. [Han vilar nu t.ex. och det är den enda anledningen till att jag sitter här istället för att dammsuga.] Men det där funkar inte för mig. Jag ser det liksom så att om jag nu måste ägna all tid åt att plugga måndag till fredag så måste jag göra något av min lediga tid. Ha ett liv liksom. Göra något så det känns okej att jag är tokupptagen på veckorna. Problemet är bara det där, VAD ska man göra? Men jag ska lösa det en dag.

Nä. Det här blev för luddigt just nu. Plus att jag inte pallar att sitta still längre. Så dusch, påklädning och städning.

Btw har jag skaffat en bilddagbok också. http://susieque.bilddagboken.se. Om ni känner för att titta på bilder av mig och min omgivning. Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback