Jag är tjatig om skola men jag har inget liv just nu:)

Idag är jag trööööööööööööött. Man blir det av två timmar Matte D + Två timmar fysik B + att jag var tvungen att gå på mattestuga.

Irriterad blev jag på mig själv idag. Jag fastnade i en del av matten. Förut. Och jag vände och vred på talen men det verkade mer och mer och mer ologiskt.
Stina säger: Jag klarar inte det här och kan hoppa av den där skitkursen för det kommer aldrig gå iaf. Skitboken förklarar ingenting.
Så idag gick jag till mattestugan för att jag skulle förstå.
Läraren säger: Du vet att största värde för Sinus och Cosinus är +1 och minsta värde för Sinus och Cosinus är -1. Så när blir y störst, om du multiplicerar med +1 eller -1?
Stina säger: Less jag blir på mig själv, nu har jag tänkt förbi mig själv IGEN!
Och för att få det simpla lilla talet förklarat kom jag hem en timme senare än beräknat. Strålande. Grejen är att det inte är första gången jag gör så. Och säkert inte sista. Jag tänker förbi mig själv och komplicerar allt tusen gånger för att jag TROR att det ska vara svårt och krångligt och att jag inte ska fatta. Om jag bara slutade med det skulle jag klara den här kursen mycket bättre.

Så. Nu har jag klagat färdigt.

Det händer inte så mycket skoj just nu. Jag har varit tvungen att stressplugga matte eftersom jag trodde jag hade prov igår. Fast nu så har jag inte så mycket att stressa över till på fredag istället. Det är bra. Då hinner jag repetera det jag kan (om jag inte komplicerar det i mitt huvud!) innan provet. Och fysiken startade rätt lugnt. 5 tal att gå igenom till på torsdag och fyra hann jag med på lektionen.

Är ni trötta på mitt skoltjat snart?

Fast på fredag ska jag köpa öl och ha lyxhelg. Om nån annan vill fly schlagern är ni välkomna:) För hos Johansson/Ternström är det schlagerförbud:)




---> Cecilia: Det är roligt att fixa i lägenhet speciellt nu då vi har det nytt och fräscht. Och jag tycker det är okej att det tar tid. Hellre det så man får de saker man vill ha än att köpa allt på en gång och vara tvungen att köpa skitgrejer. Förstår att det är en del att fixa inför bebis, blir väl så:) En hel del som ska/har fått barn nu. Verkar vara babyboom nu. Bara jag som lyckats komma undan;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback