"Läs själv"??

Okej. Nu smiter jag. Men jag måste få klaga av mig. Nån stans. Varsomhelst. Stå ut med mig ett ögonblick:)

Jag läser matte D nu [som dom som känner mig vet]. Matte D är ett SVÅRT ämne. Det är krångligt. Många gånger ologiskt. Men det går. Halvbra. Men det går. Problemet är detta. För att man överhuvudtaget ska förstå vad man gör så måste MÅSTE man ha en lärare som förklarar vad man ska göra. Annars fånstirrar man på sidan och fattar ingenting. Vår lärare var borta två dagar förra veckan (4 skoltimmar av totalt 6 på en vecka!). Hennes pappa var dödssjuk och hon var tvungen att åka dit. Inget sagt om det för det är klart hon ska åka till sin sjuka pappa. Ingen vikarie sattes in åt oss. "Läs själv" heter det istället. Okej, visst, jag fixar det halvbra men iaf. Sen tänker man att sista veckan innan vi nu har prov 1 så kan man ju fråga om det där vi missade under lärarens frånvaro. Yeah right! Då blir hon sjuk. EN HEL VECKA! Och måste jag påpeka... INGEN VIKARIE. Att en lärare blir sjuk är sånt som händer. Men allvarligt. Vikarie?? Vi har prov på måndag. Jag har tio (TIO!!!!!) sidor ogjorda som jag måste göra i helgen som ingen lärare hjälpt mig förstå. Är det okej om jag hatar min skola just nu?

Nä. Back to work. Ska räkna lite till idag. Sen ska jag skriva iordning min redovisning om muskler. Hinner jag inte färdigt med matten så tänker jag kräva att få göra provet senare. För det är inte mitt fel att vi missat 5 lektioner! Det är mycket på en 11 veckors kurs. Men det kanske ni fattade själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback