Skola och lägenhet... Inte så spännande men iaf:)

En del dagar känns helt okej. Och det trots att man tänkt att det ska bli en skitdag, eller man har nästan bestämt att det ska bli en skitdag. Och sen bara tvärvänder humöret och man känner sig nästan lite sådär nykärspirrig. [Nykär i världen, missuppfatta mig inte nu.]

Idag tex. Jag hade redovisning. Och trodde jag skulle ha prov. Redovisning är mitt stora hat i livet. Okej att jag har gått igenom en behandling för att det ska bli lättare [bl.a. det]. Men jag kommer nog alltid få lite ont i magen och känna VILL INTE vid bara tanken på redovisning. Men det gick bra. Trots att det kändes lite kort men det var bara för att de andra prata som tusan. Och jag gick igenom allt som det handlade om så hade jag dragit ut på det hade det blivit mest nonsens. Nonsens kan jag ha med i det skrivna så det ser långt ock komplicerat ut. Heh!

Och provet då. Vi hade enligt planeringen prov idag. Men läraren var sjuk HELA förra veckan. Så hon sköt upp det. Till fredag. Inte jättemånga dar men helt okej. Och då hann jag fatta det jag inte fattat då jag suttit hemma och försökt förstå för mig själv. Strålande. Så nu kändes det helt okej. Och nu hinner jag förmodligen räkna allt (utom möjligtvis helvetesdelen jag inte fattar!) och det känns ju alltid bra.

Nu blev det massa tråkigt skolaktigt men det är i stort sett hela mitt liv just nu så:) Och att fixa lägenheten då. Det går också framåt. Då jag nu känner att skolan går i den takt den ska kan jag snart sätta mig ner och sy gardiner. Och det är bra för gardiner behöver vi. OCh de nya kuddarna kan jag sy också. Finfina blir de. Vi försöker fixa en del i taget iaf eftersom det skulle bli jäkligt dyrt att fixa allt på en gång. Nya bokhyllor och grejer kostar ju liksom pengar och det kan man inte göra på en gång. Och tyg kostar också pengar. Däremot köpte vi rullgardin och lite annat smått på IKEA i söndags. Så det blir allt bättre:)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad roligt att fixa saker till lägenheten...även om man får ta lite i taget, men i slutändan är det värt att det tagit lite tid :) Vi håller på att försöka få i ordning till bebis ska komma, vilket är väldigt snart :) Så du hade fler kompisar som ska/har fått barn?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback