Betygsstress.

Jag har lite skolpanik just nu. Inte skolpanik över det jag läser NU utan skolpanik hur jag ska lösa det faktum att det inte finns en sportslig att mina betyg duger. Jag satt och räknade poäng fram och tillbaka igår så att ögonen gick i kors. Jag vägde fram och tillbaka hur jag ska göra.

Problemet är att då jag gick på gymnasiet hade jag NOLL studiemotivation. Det resulterade i G och VG. För många. Och det gjorde inget. DÅ! Jag skulle inte plugga något avancerat och på en vanlig arbetsintervju så ser mina betyg helt okej ut. Men det funkar inte längre. Så jag skulle på något jäkla vis behöva få BORT de där dumma dåliga betygen. Vid räknande av poäng insåg jag att jag har pluggat så många poäng att jag kan i princip stryka alla G som inte är kärnämnen. Och de andra två kanske jag kan tenta upp? Klarar jag det? Nuförtiden får man typiskt nog inte plugga upp ämnen man redan har läst.

Men sen är det alla VG jag släpar på. Förra terminen gick inte heller som den borde. Och dom drar naturligtvis också nr mitt snitt. Ibland är det inte dåligt att lyckas ta ett VG men det RÄCKER INTE!

Nåja. Jag ska inte stressa upp mig i onödan. Jag ska skriva högskoleprovet. Och så ska jag fundera på mina alternativ. Just nu ser jag att de är:
1. Provsöka iaf. Kanske kanske kanske kan jag rädda det lite med högskoleprovet?
2. Finns det andra utbildningar som inte känns som ett nerköp utan faktiskt som ett likvärdigt alternativ?
3. Är ett alternativ att prova om jag kommer in på ett annat ställe? (Fast Micke skulle protestera).
4. Ska jag ägna en termin extra på komvux och försöka ersätta dåliga VG mot bra MVG med "säkra kort".
5. Klarar jag av att tenta upp de ämnen jag "misslyckats" med. Och framför allt. Är det värt det?

Nä. Nu ska jag sitta och plugga för fysikprovet. Så jag inte får fler betyg att bekymra mig för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback