Things to do, places to be.

Just nu är jag tröttast i universum. Så är det. Jag har en förkylning i kroppen. Den vill inte riktigt bryta ut men jag har haft rethosta och nu är jag snuvig. Förra tisdagen var jag hemma för jag var megahängig. Och jag har inte tid att vara hemma mer. Jag missar supermycket och det är inte bra.

I övrigt TROR jag det går bra i skolan. Jag skrev MVG på senaste matteprovet. Jag är så stolt över mig själv så jag förtjänar.. eh.. nåt fint:) Fast det är svårt att hinna plugga tillräckligt. Timmarna räcker inte till till allt man behöver göra liksom. Det tar alldeles för lång tid att räkna varje tal för att man ska hinna utan problem. Och helst vill man ju hinna leva lite också. På fredag har jag prov i fysik och jag vågar inte räkna efter hur många sidor det är kvar att räkna. Sidor jag MÅSTE hinna med till på fredag. Inte nog med det. Jag måste förstå dom också. Och samtidigt får man inte glömma matten. Eller biologin. Fast snart lugnar det ner sig. En stund iaf. Jag lovar.

Sen vi flyttade har jag infört veckostädning. Det går riktigt bra att hålla det. För mig iaf. Den här veckan kunde Micke skylla på att han jobbar iofs men förra veckan... Tja... Det går hursomhelst bra för mig. Vuxenpoängen trillar in så det rasslar i räknemaskinen. Det är hursomhelst skönt att ha ordning. Pedanten ler nöjt och orkar koncentrera sig på det hon måste koncentrera sig på och slipper tänka på allt annat som måste göras. Fast nångång då jag orkar måste jag rota fram strykjärnet som jag TROR ligger nånstans inne i en låda i garderoben. LÅNGT in. Naturligtvis. Är det lättare att köpa nytt kanske?;) Just nu samlas strykhögen i en STOR hög och det är lite frusterande.

Fast största pluspoängen den här helgen var att jag sydde färdigt de nya gardinerna. Det var pissjobbigt men tillslut blev jag färdig. Så nu blir vardagsrummet finfint:) Nästa projekt blir nytt tyg till småkuddarna som vi har i soffan/fåtöljerna samt nytt tyg för överdrag till soffa + fåtöljer. Sen är vardagsrummet färdigt i väntan på att ha råd med nya bokhyllor + vitrinskåp + ny TV + nån bänk till TV:n + ny matta.

Hur tusan blev mitt liv så matrealistiskt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback