Finns det jobb till lilla mig?

Jag är i jobbsökartag just nu. Så jag söker högt och lågt. En fattig student får inte vara så kräsen.

Samtidigt så vet jag att i tider som dessa är det nästan omöjligt utan "de rätta kontakterna". Arbetslösheten bland studenter är enorm och med finanskris och allt kan man inte förvänta sig att den blir bättre... Så frustrerande är det. Man vill kunna förklara för arbetsgivarna hur PERFEKT man skulle vara och hur engagerad och... Ja. Men mitt CV ser inte ut som det bästa. Och det är svårt att förklara för en arbetsgivare att man är bättre i verkligheten än på papper. Och det är frustrerande. Jag vill inte ha en sommar till med sysslolöshet och utan pengar.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra om jag inte får svar på mina ansökningar. Finns det genvägar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback