När jag blir stor ska jag inte boka upp varenda minut av mina dagar.

Mitt liv är så himla upptaget nuförtiden. Vissa dagar känns det som jag knappt ens har tid att ANDAS så jag måste påminna mig själv om att verkligen verkligen komma ihåg att göra det. Komma ihåg att sitta ner i två sekunder och faktiskt unna mig att göra INGENTING. Att släppa alla måsten som snurrar i huvudet och faktiskt låta det vara. Men det är inte så lätt.

Jag är student och det borde säga allt. Att vara student har naturligtvis sina fördelar, och det är därför jag gör det överhuvudtaget. Man får en bred allmänbildning och det är inte helt fel. Man får veta intressanta saker. Och, förstås, det viktigaste av allt, man får faktiskt CHANSEN att bli det man allra helst vill bli. Man kan jaga sina drömmar bortom horisonten istället för att plocka upp det som ligger framför ens fötter. Och det är viktigt. För mig åtminstone. Att vara student har sina nackdelar också. Jag har känt mig sjuk i... ja jag vet inte... månader (?) men jag har helt enkelt inte tid så jag biter ihop och biter ihop och... Ni förstår mönstret. Jag VET att det inte fungerar i längden. Jag VET att min kropp tillslut får nog men vad är alternativet? Jag har ingen tid över att göra såna saker som jag tycker är kul men som är alldeles för tidsödande (måla, skriva, sy...) Allting måste liksom skjutas upp till ett obefintligt sen.

Men jag försöker struckturera upp saker. Prioritera dem. Göra det som känns viktigast först och få en sak i taget att bli färdigt. För som om jag inte har nog med att plugga på 125 % (+ en kurs på egen hand vilket tillsammans med det andra göra att det hamnar på 150%) så är jag alldeles för pedantisk och projekt bubblar upp i huvudet på mig hela tiden och "att-göra"-listorna växer hela tiden oavsett hur snabbt man jobbar som en kö där alla kineser står i.

Dagens lista är:
Faktasök om solkraft.
Plugga fysik.
Plugga matte D.
MINST 1 kapitel ur "Ängeln på sjunde trappsteget" av Frank McCourt.
MINST 1 övningsprov inför högskoleprovet.
Kolla upp om jobb.

Lycka till på mig eller?!!

Kommentarer
Postat av: The Kallhällsdude (going Åkersbergadude)

Lycka till på dig!

2009-03-11 @ 19:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback