Skolångest.

Tisdagar är mina hatdagar. Anledning: De är så djävulskt evighetslånga! Jag börjar på morgonen med bonusmatte [För jag tyckte tydligen inte att 125% var nog mycket jag måste promt ha 150%] och sedan har jag svenska A. Det är iofs vakemn svårt eller jobbigt men ibland kräver det lite tankeverksamhet i form av att man ska komma på ord eller meningar inom en viss tid. Och sen har jag en evighetslång håltimme. Den är för kort för att det ska vara värt att gå hem men för lång för att inte anses som jobbig. Så då blir det att man sitter och pluggar i 3,5 timme. Fysik oftast. Och som inte det räcker så avslutar jag dan med fysik. 2,5 timmes lektion. Jag vet inte vad er erfarenhet av fysik är men 2,5 timme av det är som 5 timmar av nåt annat. Pestjobbigt med andra ord. Och sen är jag inte hemma innan 18.30 och vid det laget är jag pisstrött och tokhungrig. Hatdag alltså.

Jag börjar inse hur nära högskoleprovet är nu. Och jag har pluggat jättedåligt till det. Nu är högskoleprovet ett sånt prov som man rent tekniskt inte kan plugga till. Man kan förbereda sig med att få in tänket. Så kanske är det inte hela världen. Men det här är min sista chans sen är det vad det är. Och jag är nervös. För ett dåligt resultat kan vara skillnaden mellan veterinär och sjuksköterska. Sjuksköterska är inte dåligt, men det är inte Drömmen.

Men ni, det är vår nu. Så nu förälskar vi oss i världen och är härligt positiva, visst?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback